طراحی گریم این پروژه سینمایی بر عهده عبدالله اسکندری است و مدیریت فیلمبرداری را بهرام بدخشانی برعهده دارد ؛ نویسندگی کار هم مشترکا توسط وحیده محمدیفر و داریوش مهرجویی انجام شده است.
نکته مهمی که درباره « مهرجویی » می توان گفت این است که او تلاش کرده در آثار قبلی اش،فضای روز جامعه را به تصویر بکشد و در این مسیر تلاش کرده شخصیت هایی را خلق کند که به یک ماندگاری برسند؛ بنظر می رسد اثر جدید « مهرجویی » بتواند بازگشتی البته با دنیایی جدیدتر به سینمای موفق او در دهه 60 و 70 باشد.
علی نصیریان که همچنان در سن 84 سالگی در آثار متعدد سینمایی ،تلویزیونی و حتی تئاتر درخشان ظاهر می شود باید دید آیا می تواند در پروژه مهرجویی که در سن 79 سالگی به سر می برد ،نقش متفاوت و ماندگاری را از خود به یادگار بگذارد یا خیر.
اتفاق جالب تر درباره این پروژه حضور رضا درمیشیان است؛او سالها سمت دستیار کارگردانی را در کنار مهرجویی تجربه کرده و این روزها در مقام یک کارگردان البته با کاراکتری کاملا سرد و جدی مسیر فیلمسازی اش را طی می کند؛ جنس رفتاری او حداقل در دنیای بیرونی اش به هیچ عنوان با دنیای شخصیت اکتیوی مثل مهرجویی همخوانی ندارد و این تضاد حتی در تعریف سینمای این دو نیز متفاوت به نظر می رسد. مهرجویی خیلی آثارش از جنس مردم و به اصطلاح کوچه بازاری است و کمتر خبری از نفرت و سیاه نمایی در آن به چشم میخورد برعکس در سینمای « درمیشیان » نوعی انزوا،خفقان و پرخاشگری به چشم می خورد .
با این حال قرار است درمیشیان در این پروژه با نام « لامینور » که یک اصطلاح در حوزه موسیقی است در نقش تهیه کننده ، مهرجویی بزرگ را همراهی کند.
شایعه :
شایعه ای که مدت هاست پیرامون فیلم جدید مهرجویی منتشر می شود ، دقیقا مربوط به « لامینور » است؛ این که او میخواهد ورژن دوم « سنتوری » را بسازد و به همین دلیل چون « لامینور » مربوط به یک اصطلاح موسیقی است این شایعه بیش از پیش ،بر زبان ها جاری شده؛هرچه هست باید برای این تصمیم مهرجویی کلاه از سر برداشت و به احترامش ایستاد که با همه سختی های ساخت یک فیلم سینمایی در کشورمان بانبود کمپانی و قوانین درست سینمایی ،تصمیم گرفته تا در سن 79 سالگی همچنان برای مخاطبانش فیلم بسازد.
گزارش از : غزاله ایرانی