يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۶۰۰
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۱۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش دیباچه،در حالی که پیشتر در خبرها اعلام شده  بود که « داریوش مهرجویی » پس از 6سال قرار است فیلمی با نام « لامینور » را  با بازیگران جوان جلوی دوربین ببرد، خبر رسیده است که پس از پیوستن « پردیس احمدیه » که حضورش در پروژه مهرجویی قطعی شده است، « مهرداد صدیقیان » نیز به جمع بازیگران «لامینور» اضافه شد تا برای نخستین بار در مقابل دوربین کارگردان موج نوی سینمای ایران ایفای نقش کند.

خبرهای جدید از فیلم جدید « داریوش مهرجویی » | از حضور بازیگران جوان تا شایعه ای جدی درباره « لامینور »

حضور « علی نصیریان » و سیامک انصاری نیز از مدتی قبل در پروژه مهرجویی قطعی شده است . 

طراحی گریم این پروژه سینمایی بر عهده عبدالله اسکندری است و  مدیریت فیلمبرداری را  بهرام بدخشانی برعهده دارد ؛ نویسندگی کار هم مشترکا توسط  وحیده محمدی‌فر و داریوش مهرجویی انجام شده است. 

نکته مهمی که درباره « مهرجویی » می توان گفت این است که او تلاش کرده در آثار قبلی اش،فضای روز جامعه را به تصویر بکشد و در این مسیر تلاش کرده شخصیت هایی را خلق کند که به یک ماندگاری برسند؛ بنظر می رسد اثر جدید « مهرجویی » بتواند بازگشتی البته با دنیایی جدیدتر به سینمای موفق او در دهه 60 و 70 باشد.

علی نصیریان که همچنان در سن 84 سالگی در آثار متعدد سینمایی ،تلویزیونی و حتی تئاتر درخشان ظاهر می شود باید دید آیا می تواند در پروژه مهرجویی که در سن 79 سالگی به سر می برد ،نقش متفاوت و ماندگاری را از خود به یادگار بگذارد یا خیر.

اتفاق جالب تر درباره این پروژه حضور رضا درمیشیان است؛او سالها سمت دستیار کارگردانی را در کنار مهرجویی تجربه کرده و این روزها در مقام یک کارگردان البته با کاراکتری کاملا سرد و جدی مسیر فیلمسازی اش را طی می کند؛ جنس رفتاری او حداقل در دنیای بیرونی اش به هیچ عنوان با دنیای شخصیت اکتیوی مثل مهرجویی همخوانی ندارد و این تضاد حتی در تعریف سینمای این دو نیز متفاوت به نظر می رسد. مهرجویی خیلی آثارش از جنس مردم و به اصطلاح کوچه بازاری است و کمتر خبری از نفرت و سیاه نمایی در آن به چشم  میخورد برعکس در سینمای « درمیشیان » نوعی انزوا،خفقان و پرخاشگری به چشم می خورد . 

با این حال قرار است درمیشیان در این پروژه  با نام « لامینور » که یک اصطلاح در حوزه موسیقی است در نقش تهیه کننده ، مهرجویی بزرگ را همراهی کند. 

شایعه :

شایعه ای که مدت هاست پیرامون فیلم جدید مهرجویی منتشر می شود ، دقیقا مربوط به « لامینور » است؛ این که او میخواهد ورژن دوم « سنتوری » را بسازد و به همین دلیل چون « لامینور » مربوط به یک اصطلاح موسیقی است این شایعه بیش از پیش ،بر زبان ها جاری شده؛هرچه هست باید برای این تصمیم مهرجویی کلاه از سر برداشت و به احترامش ایستاد که با همه سختی های ساخت یک فیلم سینمایی در کشورمان بانبود کمپانی و قوانین درست سینمایی ،تصمیم گرفته تا در سن 79 سالگی همچنان برای مخاطبانش فیلم بسازد. 

گزارش از : غزاله ایرانی 

منبع: دیباچه
برچسب ها: داریوش مهرجویی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳